U-Talent, een versterking van en aanvulling op ons bèta onderwijs

Wil jij ervaren hoe het is om wetenschappelijk onderzoek te doen, zelf een game te ontwikkelen, een droomhuis te ontwerpen? Of liever de laatste stelling van Fermat bewijzen, een nieuw medicijn ontwerpen of de quantum-wereld nader verkennen? De Stichtse Vrije School maakt deel uit van het U-Talent netwerk, waarin HAVO en VWO scholen, hogescholen en universiteiten samenwerken om het bèta-onderwijs te vernieuwen en te versterken.

Voor leerlingen die bètavakken leuk vinden en er over denken om ná hun schoolloopbaan aan de Stichtse Vrije School een bèta vervolgstudie te gaan doen biedt U-Talent een mogelijkheid om deel te nemen aan 1 of 2-daagse masterclasses. Daar kun je werkelijk ervaren hoe het er aan toe gaat op de hogeschool of universiteit. Voor de middenbouw is er een aanbod aan excursies zoals dit jaar naar de sterrenwacht. Bekijk hier een overzicht van alle mogelijke activiteiten.