Ouders

Als ouder is het keuzeproces van je kind best spannend. In de elfde klas organiseren de decanen een voorlichtingsavond voor ouders om hen daarbij te ondersteunen.

Naast de voorlichting van de decanen is er op de website studiekeuze123 een veel informatie te vinden voor ouders en leerlingen.

Daarop is onder andere de volgende informatie te vinden:

• Digitaal magazine - Met o.a. tips voor het begeleiden van uw kind, informatie over studiekosten en een studiekeuzechecklist.
  • Open dagen kalender - Een overzicht van voorlichtingsactiviteiten van verschillende hogescholen en universiteiten.
  • Collegegeld – Hoeveel collegegeld betaalt uw kind en hoe wordt dit bepaald?
  • Opleidingsinformatie - Informatie over alle erkende hbo- en wo-opleidingen in Nederland.
  • Studenttevredenheid - Per opleiding tevredenheidsscores over bijvoorbeeld de studiebegeleiding, de studiefaciliteiten en de docenten.
  • Studie in Cijfers – Zie bij een opleiding in één oogopslag hoe deze opleiding het doet in vergelijking met het landelijke gemiddelde.
  • Aanmeldinformatie – Informatie over bijvoorbeeld de wet- en regelgeving en de studiekeuzecheck/matching na aanmelden.