• Inloggen magister
  • Inloggen website

In het leerlingadministratiesysteem Magister worden de resultaten van de leerlingen van de Stichtse Vrije School tijdens hun schoolloopbaan bewaard. Naast cijfers en beoordelingen worden in Magister ook de absenties van de leerling geregistreerd.

Zowel ouders als leerlingen hebben inzage in deze gegevens middels een inlogcode die ze aan het begin van hun schoolloopbaan ontvangen hebben. Ouders en leerlingen kunnen in Magister onder “mijn instellingen” zelf hun adres en e-mail aanpassen.

Inloggen Magister leerling/ouder Inloggen Magister docent

Als personeelslid is je gebruikersnaam jouw e-mailadres.

Wachtwoord vergeten

• Leerlingen
  • Ouders
  • Medewerkers

De wachtwoorden voor de schoolcomputers en Magister (en MS Teams) zijn aan elkaar gekoppeld en dus altijd gelijk aan elkaar. Vergeten wachtwoorden kunnen opnieuw ingesteld worden door een e-mail te sturen naar: wachtwoorden@svszeist.nl met je naam, klas en leerlingnummer.

Vul hier je gebruikersnaam in. Wij sturen de instructies voor het wijzigen van je wachtwoord naar het e-mailadres dat gekoppeld is aan het bijbehorende Magister-account.

Mocht je de gebruikersnaam niet meer hebben of niet binnen 15 minuten een bericht ontvangen neem dan contact op met post@svszeist.nl onder vermelding van de naam van je kind. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie.

Neem voor vergeten Magister wachtwoorden contact op met Clarisse.

Voor wachtwoorden van de computers kan je telefonisch contact opnemen met de afdeling ICT op telefoonnummer 024-3820470, vanuit de school nummer 888.

Gebruik van het leerlingenadministratieprogramma Magister 6

Leerlingen en ouders kunnen met behulp van een individuele inlognaam en wachtwoord toegang krijgen tot absentiegegevens en de cijferregistratie. Aan het begin van het schooljaar krijgen nieuwe ouders de inloggegevens thuisgestuurd. Nieuwe leerlingen krijgen hun inloggegevens op school.

In het systeem kunnen persoonlijke gegevens als e-mailadres en telefoonnummer gewijzigd worden. Na de eerste keer inloggen in Magister wordt eenmalig gevraagd uw gegevens te controleren. Omdat de rest van de schooltijd de meeste communicatie door middel van e-mail zal plaatsvinden is het belangrijk dat u uw gegevens controleert.

Handleiding Magister voor leerlingen en ouders
Handleiding Toestemmingsmodule van Magister
Uitleg over het nieuwe uiterlijk van Magister voor ouders, leerlingen en docenten

Magister 6 app

Er is ook een Magister 6 app voor leerlingen en ouders beschikbaar! De app is ontwikkeld voor gebruikers van Apple en Android en is beschikbaar voor iOS (vanaf versie 7.1) en Android (vanaf versie 4.1).

De schoolnaam die tijdens de installatie gevraagd wordt is: SGVVS

Voor meer informatie zie: https://www.magister.nl/leerling-ouder/
Voor meer informatie over het inschrijven voor de ouderavond m.b.v. de Magister 6 app zie:
Handleiding ouderavond in de app.pdf

Systeemvereisten gebruik Magister

Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund

De ontwikkeling van Internet Explorer 11 is door Microsoft in 2015 gestopt. Daarmee is het een verouderde browser die van verouderde technologie gebruik maakt. Dat zorgt ervoor dat Magister Web niet goed meer werkt met Internet Explorer 11. Inmiddels maken veruit de meeste mensen gebruik van moderne en veilige browsers die wel ondersteund blijven zoals Chrome, Edge en Firefox.

Magister storingen

Via de onderstaande link kunt u kijken of er op dit moment een storing is:

Magister storingen

Microsoft Office Installeren

Als leerling of medewerken kan je Microsoft Office installeren op maximaal 5 eigen pc's of Macs, 5 tablets en 5 smartphones.