Opmaatlezing

Datum: zondagavond 20 augustus 2023

Aanvang: 20.00 uur

Plaats: Aula, Stichtse Vrije School

Beste ouders en leraren, u bent van harte uitgenodigd voor de gezamenlijke opmaat van het nieuwe schooljaar 2023/2024. We zijn verheugd dat de ervaren vrijeschooldocent Rik ten Cate, een inleiding houdt over het hoe en waarom van het vrijeschoolonderwijs. Hij zal daarbij ingaan op kunstzinnige werkwijze en visie van de vrijeschool.

Rik ten Cate is docent aan de opleiding voor vrijeschoolleraren in Leiden en was lang tijd vrijeschoolleraar in Nederland. Daarnaast is hij als kunstenaar werkzaam en vertegenwoordigt hij Nederland aan het Goetheanum in Zwitserland, het centrum van de Vrijeschoolbeweging in de wereld. Graag ontmoeten we u allen bij dit feestelijk begin van het schooljaar en wensen wij u voor nu een fijne vakantie.

Frans Lutters,

namens de Pedagogische Kerngroep