Michaelsactie 2019

Overal op vrije scholen in de wereld wordt rond 29 september het Michaelfeest gevierd. Het is een feest van het innerlijk licht en van de kracht die nodig is om het kwaad in de ogen te kijken en de ‘draak’ te verslaan. Michael is van oudsher de aartsengel die de mensheid moed geeft en hoop schenkt.

Wij doen met de kinderen van klas 7 en 8 spelen, waarin moed getoond kan worden en soms bouwen we een machtige draak met de leerlingen. De spelen-dag is dit jaar op woensdag 25 september.

Mondiaal bewustzijn: geld voor projecten in arme landen

Omdat Michael ook de aartsengel is van de wereld en het mondiaal bewustzijn, houden vrijwel alle vrije scholen in de rijkere landen een actie om geld op te halen voor scholen in arme landen of voor projecten die goed zijn voor de natuur en de aarde.

Vorig jaar: Michael 2018: bijenbos

Vorig jaar hielden we een actie voor de bijen: Red de bij! Toen is veel geld opgehaald voor bomen en planten die we in november van dit jaar met enkele klassen gaan planten. Het zijn bijzondere bomen, die met hun bloesems gezond voedsel geven aan de bijen. De bomen worden geplant bij ‘het Sluisje’ in Zeist.

Michaelsactie 2019

Dit jaar gaan we geld ophalen voor twee scholen in Uganda.De organisatie Knowledge for Children zorgt ervoor dat de kinderen van het door ons opgehaalde geld goede boeken krijgen voor hun eigen taal, Engels, Wiskunde en Maatschappijleer. De leraren wordt geleerd ermee te werken. Boeken zorgen ervoor dat de kinderen kunnen leren en verder komen in hun leven.

Stichting Wilde Ganzen

De stichting Wilde Ganzen geeft voor elke opgehaalde euro 50 eurocent erbij. Dat is uniek. Dus laten we ervoor zorgen dat alle kinderen van deze twee scholen in Uganda goede boeken kunnen krijgen. Zonder scholing komen de kinderen immers niet verder. Hun leven krijgt daadwerkelijk meer kwaliteit door een betere opleiding.

Daar willen we als Stichtse Vrije School graag aan bijdragen.

Geef met gulle hand!

Rechtstreeks gireren naar Knowledge for Children kan natuurlijk ook; zet er dan wel duidelijk bij dat het voor de actie van de Stichtse Vrije School is.

Rekeningnummer Knowledge for Children

IBAN Bank account: NL37INGB 0002216774
t.a.v. Knowledge for Children te Utrecht.

www.knowledgeforchildren.org

In de bijlage is meer informatie te vinden over Knowledge for Children.

Bijlagen

1. KnowledgeforChildren,Michael2019.pdf 18-9-2019 19:35:03